دیجی‌کالا با نشان برند متفرقه، کالاهای غیراورجینال را تفکیک می‌کند

دیجی‌کالا به‌منظور مهم‌ترین اصل خود، یعنی مشتری‌محوری و تعهد خود به فروش کالاهای اصل، همواره برای ساختن تجربه‌ی خریدی امن و مطمئن تلاش می‌کند. ضمانت اصالت کالا از اصول جدی و نقض‌نشدنی دیجی‌کالا از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

تفکیک کالاهای اصل و غیراصل از یکدیگر، یکی دیگر از پروژه‌های جدید دیجی‌کالا برای حفظ حقوق معنوی برندهای معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان دیجی‌کالا است. به‌همین‌منظور، کالاهایی که تولیدکننده‌‌ی آن، برندها و نمایندگی‌های اصلی نیستند، همواره با نشان برند متفرقه دردسترس مشتریان قرار می‌گرفتند؛ اما از‌این‌پس برای شفافیت بیشتر، در عنوان کالا هم به غیراصل‌بودن آن‌ها اشاره می‌شود.

وجود کالاهای غیراصل در بازار ایران به‌دلیل نبود نمایندگی رسمی بسیاری از برندها، مسئله‌ای شایع است و گاهی تفکیک این کالاها از نمونه‌های اصلی آن‌ها فرایند پیچیده‌ای است. شایان ذکر است این معضل در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد و فروشگاه‌های آنلاین معتبر جهان هرکدام باتوجه‌به شرایط و قوانین خاص کشور محل فعالیت، سازوکار ویژه‌ای برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند. پروژه‌های فروشگاه‌های آنلاینی همچون آمازون(Amazon Project Zero) و ای‌بی (eBay VeRO Program)، نمونه‌هایی از تلاش این مجموعه‌ها برای جلوگیری از فروش کالاهای غیراصل به‌جای اصل است.

دیجیکالا

هدف دیجی‌کالا رساندن کالاهای اصل و مطمئن به‌دست مشتری درکنار حفظ حقوق برندهای معتبری است که با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند. باوجوداین، برخی از مشتریان تمایل دارند کالای غیراصل مشابه طرح اصلی را با هزینه‌ی بسیار ارزان‌تر بخرند. برای مثال، کفش غیراصل ممکن است قیمتی یک‌پنجم برند اصلی داشته باشد و تعدادی از مشتریان با آگاهی از اصل‌نبودن این کالا، به خرید آن تمایل داشته باشند.

دیجی‌کالا برای حفظ حقوق برندهای معتبر و ایجاد امکانی مطمئن برای ارائه‌ی سرویس به این گروه از مشتریانش، از این به‌بعد علاوه‌بر استفاده از نشان «برند متفرقه»، در عنوان کالا نیز به غیراصل‌بودن آن اشاره می‌کند. گفتنی است حدود ۳,۰۰۰ کالا از مجموع تنوع ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کالایی (کمتر از ۰.۵ درصد) چنین وضعیتی داشتند که در عنوان آن‌ها هم مشخص شده است.

راه‌حل دیجی‌کالا برای مبارزه با کالاهای غیراصل و شفافیت کامل در این بخش، توسعه‌ی ابزارهای نظارتی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های تشخیص خودکار و پردازش تصاویر در ورودی‌های مرکز پردازش کالا برای نظارت کامل بر همه‌‌ی کالاهای ورودی از ۳۰,۰۰۰ فروشنده‌ی مارکت‌پلیس است. افزون‌براین، فروشندگان در پلتفرم مارکت‌پلیس به تضمین اصالت کالا تعهد دارند و درصورت مشاهده‌ی ارائه‌ی کالای غیراصل به‌جای اصل، تا ۱۰ برابر فروش کل خود جریمه می‌شوند و دسترسی آن‌ها نیز برای فروش مسدود می‌شود. درصورت رسیدن چنین کالاهایی به‌دست مشتریان، دیجی‌کالا مسئولیت کامل آن را می‌پذیرد و خدمات جبرانی لازم به مشتریان ارائه می‌شود.

در دو سال گذشته، دیجی‌کالا در‌حال‌به‌روزرسانی استانداردهای عملیاتی برای حفظ پلتفرم مارکت‌پِلیس به‌عنوان فضایی امن و مطمئن برای خرید بوده است و خود را مسئول حفظ تجربه‌ی‌ خوشایند خرید مشتریان در هر وضعیتی می‌داند.





تاريخ : دو شنبه 20 اسفند 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |