خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

مدیرعامل مرسدس AMG اعلام کرد که خودروهای آینده‌ی این شرکت به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود و نسل جدید مدل‌های SL و GT از پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند.

 

به‌نظر می‌رسد که عمر خودروهای قدرتمند AMG دیفرانسیل عقب به‌زودی پایان خواهد یافت. توبیاس مِرس،مدیرعامل برند Mercedes-AMG اعلام کرد که درخواست بیشتر مشتری‌ها، سیستم تمام چرخ محرک است.

مِرس اشاره می‌کند که مالک‌های خودروهای AMG مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، تمایل زیادی برای خرید مدل‌های محور عقب ندارند. این مدیر آلمانی که از سال ۲۰۱۳ هدایت برند لوکس و زیرمجموعه‌ی دایملر را دراختیار گرفته است، با اشاره به پیشینه‌ی خودروهای AMG گفت:

در سال‌های گذشته زمانی‌که مدل AMG از کلاس E مرسدس بنز به‌صورت استاندارد با سیستم محورعقب و آپشن چهارچرخ محرک عرضه می‌شد، بیش از ۹۰ درصد مشتری‌ها مدل دو دیفرانسیل را انتخاب می‌کردند. در مدل جدید E63 با فناوری حالت رانندگی دریفت، هر دو سیستم محورعقب و تمام چرخ محرک وجود دارند.

Mercedes AMG GT R / مرسدس بنز

اما سرنوشت AMG GT و پرچم‌دار خودروهای اسپرت این برند چیست؟ مِرس می‌گوید:

وقتی با مشتری‌های در مورد GT صحبت می‌کنیم، آن‌ها در رابطه با سیستم تمام چرخ محرک از من سؤال می‌پرسند. باتوجه به رقابت در بازار، چنین وضعیتی از لحاظ کاربردی بودن محصولات، برای AMG خوشایند نیست. برای مثال مردم مونیخ همیشه به‌دنبال خودروهای چهار چرخ محرک هستند؛ فکر می‌کنم این درخواست به‌دلیل ایمنی و پایداری بیشتر خودرو باشد.

جدیدترین مدل E63 AMG از فناوری انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند که امکان تنظیم ارسال تمام نیرو و گشتاور پیشرانه به محور عقب وجود دارد. در حالت رانندگی دریفت (Drift Mode)، انتقال قدرت به محور جلو کاملاً قطع می‌شود تا سیستم محورعقب در اختیار راننده قرار بگیرد. ایده‌ی سیستم تمام چرخ محرک این روزها بسیار داغ است. برای مثال واحد M بی‌ام‌و‌ که پیوندی اساسی با خودروهای محورعقب دارد، نسل جدید سدان M5 را با این فناوری تجهیز کرد. علاوه‌بر این، نسل جدید بی‌ام‌و M3 هم با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. شاید تب داغ خودروهای دو دیفرانسیل مثل AMG به واحد M بی‌ام‌و هم سرایت کرده باشد.

Tobias Moers

از شرایط خودروهای تمام چرخ محرک آینده‌ی AMG که بگذریم، مِرس اخبار بیشتری هم دارد:

توسعه‌ی بیشتر پیشرانه‌ی V8 و افزایش قدرت از ۶۳۰ اسب‌بخارِ نسل حاضر، انجام نخواهد شد. برای آینده، این قوای فنی درکنار سیستم پلاگین هیبرید و نصب موتور برقی در محورعقب خودرو به‌روزرسانی می‌شود.

قوای فنی که مِرس از آن صحبت می‌کند، اولین‌بار در AMG GT چهاردر استفاده می‌شود تا رقیب مهم و سرسختی برای پورشه پانامرا S-E هیبریدِ خودروساز اشتوتگارتی باشد. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، مِرس یادآوری کرد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ساخت AMG با مدل S65 Final Edition به تاریخ می‌پیوندد:

ما همچنان تولیدکننده‌ی پیشرانه‌ی V12 خواهیم بود؛ شاید میباخ از این پیشرانه برای نسل جدید S کلاس استفاده کند اما در محصولات AMG، وجود نخواهد داشت. برای رقابت در بازار نمونه‌های V12، باید یک پیشرانه‌ی جدید طراحی شود که باتوجه به شرایط جدید، این امکان وجود ندارد.

amg

باتوجه به قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت، آینده‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل در مدل‌های دیگر مرسدس AMG هم چندان روشن نیست؛ بسیاری از کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نسل جدید C63 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده کند. مِرس در این مورد پاسخ واضحی نداد و تنها به امکان‌پذیر بودن سناریوهای مختلف اشاره کرد. مدیرعامل AMG همچنین تأیید کرد که این برند توانایی احیای مدل SLC برای رقابت با پورشه باکستر را نخواهد داشت. او گفت:

بسیاری از شرکت‌ها در کلاس خودروهای اسپرت با قیمت ۴۰ هزار یورو رویکردهای مختلف را امتحان می‌کنند که نتایج مطلوبی هم در پی نداشته است. باید دید سرنوشت این کلاس از خودروها چه خواهد شد.

مرسدس بنز SL مدل ۲۰۱۲

AMG تمرکز اصلی‌اش را بر طراحی و توسعه‌ی نسل جدید SL گذاشته است؛ مِرس تأیید کرد که نسل آینده‌ی این مدل اسپرت به‌وسیله‌ی واحد پرفورمنس دایملر و براساس پلتفرم مدل جدید AMG GT ساخته خواهد شد:

برای آینده روی مدل SL تمرکز کرده‌ایم؛ یک خودروی کاملاً جدید در کلاس مدل‌های اسپرت. به‌مدت دو سال است که برای توسعه‌ و تولید این مدل تلاش می‌کنیم. پلتفرم جدید، بین نسل‌ آینده GT و SL مشترک خواهد بود.

نسل فعلی مرسدس بنز SL از سال ۲۰۱۲ تا امروز تولید می‌شود؛ این مدل در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد و پس از آن، به‌روزرسانی مهم دیگری دریافت نکرده است.





تاريخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398برچسب:, | | نویسنده : مقدم |