سدانهای بستورن از سال 2006 بنا بر پلتفرم خودروهای پیشین مزدا و در کلاس اندازه متوسط در گروه فاو موتور چین ساخته میشوند. مدل B50 که حالا دیگر بهتر است آسا صدایش کنیم، نیز بر اساس نسل گذشته مزدا 6 و در سال 2009 به بازارهای بینالمللی معرفی شد. اما بخشهای فنی آن از فولکس واگن جتا، به عاریت گرفته شدهاند. تا آنجا که حتی در چین این خودرو با نام فولکس واگن بستورن هم شناخته میشود، چیزی شبیه به بنز چیرمن خودمان!
B50 در سال 2011 با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو، نخستین فیس لیفت را به خود دید، و نشان بستورن دوباره جای خود را به لوگوی فاو داد.
این خودرو در نمای جلو و جانبی طرح پختهتری در مقایسه با بخش انتهایی ارائه میدهد. و زمانیکه از روبهرو به آن مینگرید، نخستین بخشی که جلب توجه خواهد کرد، جلو پنجره افقی با نمایی کروم بر اساس نشان این شرکت است که لوگو را نیز درون خود جای داده و پس از آن سپر خودروست که به نظر میرسد طراحان سعی داشتهاند نمایی عضلانی به آن ببخشند، گر چه آنگونه که به چشم میآید، چندان موفق نبودهاند. اما در مجموع نمای جلو هماهنگ و گیراست.
اما گویا در بخش انتهایی طراحان دقت سایر بخشها را نداشتهاند و سادگی را باید مهمترین مشخصه این قسمت دانست. طرح چراغهای عقب خودرو خودروهای آمریکایی چون سدانهای میانسایز چند سال اخیر شورلت، بیوایک و لینکلن را به یاد میآورد، اما به هیج عنوان یک تقلید صِرف نیست هرچند که با خطوطی صاف و اتوکشیده، چنگی هم به دل نمیزند.
با توجه به ظاهر امر فضای داخلی این خودرو پیش از نمایی لوکس، با ادواتی دایره شکل، داشبوردی حجیم و بهرهگیری از قطعات پلاستیکی بهرنگ نقرهای، کابینی اسپرت را تداعی میکند. و در این میان، تنها محل قرارگیری دکمههای بلوتوث هندزفری بر روی قاب آینه همانند برخی خودروها آمریکایی، آنگونه که از عکسهای این خودرو برمیآید، کمی عجیب است؛ چرا که بخش مرکزی داشبورد این خودرو آنچنان شلوغ نیست که نتواند پذیرای این ادوات نیز باشد. در مجموع و با وجود تمام هماهنگیها در کابین آسا، طرح آن قدیمی به نظر میرسد.
موتور چهار سیلندر 6/1 لیتری SOHC این چینی خوشسیما، با 8 سوپاپ قادر خواهد بود، 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در کنار وزن 1290 تا 1390 کیلوگرمی (بسته به نوع جعبه دنده) و نسبت قدرت به وزن 5/12 ، از تکنولوژی قدیمی این پیشرانه خبر میدهند. مطمئنا اگر بستورن از پیشرانه DOHC (دو میل سوپاپ روی هر سیلندر) بهره میگرفت، تناسب بیشتری با طرح نسبتا اسپرت آن داشت. گرچه مقامات گروه بهمن پس از رونمایی از این خودرو تلویحا از مذاکراتی برای به کارگیری پیشرانه 2000 سیسی مزدا 3 برروی این خودرو خبر دادهاند.
رقبای داخلی و خارجی
Geely EC7
Jac J5
Hyundai Accent
پیشنهاد نهایی
این روزها باید حضور پررنگ خودروهای چینی در کشور را جدی گرفت. د رهر گروهی از خودروها یک محصول برای عرضه دارند. این محصول از گروه خودروسازی بهمن هرچند که تیراژ بالایی ندارد اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار است و برای مصارف خانوادگی میتواند یکی از انتخابها باشد.
B50 در سال 2011 با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو، نخستین فیس لیفت را به خود دید، و نشان بستورن دوباره جای خود را به لوگوی فاو داد.
این خودرو در نمای جلو و جانبی طرح پختهتری در مقایسه با بخش انتهایی ارائه میدهد. و زمانیکه از روبهرو به آن مینگرید، نخستین بخشی که جلب توجه خواهد کرد، جلو پنجره افقی با نمایی کروم بر اساس نشان این شرکت است که لوگو را نیز درون خود جای داده و پس از آن سپر خودروست که به نظر میرسد طراحان سعی داشتهاند نمایی عضلانی به آن ببخشند، گر چه آنگونه که به چشم میآید، چندان موفق نبودهاند. اما در مجموع نمای جلو هماهنگ و گیراست.
اما گویا در بخش انتهایی طراحان دقت سایر بخشها را نداشتهاند و سادگی را باید مهمترین مشخصه این قسمت دانست. طرح چراغهای عقب خودرو خودروهای آمریکایی چون سدانهای میانسایز چند سال اخیر شورلت، بیوایک و لینکلن را به یاد میآورد، اما به هیج عنوان یک تقلید صِرف نیست هرچند که با خطوطی صاف و اتوکشیده، چنگی هم به دل نمیزند.
با توجه به ظاهر امر فضای داخلی این خودرو پیش از نمایی لوکس، با ادواتی دایره شکل، داشبوردی حجیم و بهرهگیری از قطعات پلاستیکی بهرنگ نقرهای، کابینی اسپرت را تداعی میکند. و در این میان، تنها محل قرارگیری دکمههای بلوتوث هندزفری بر روی قاب آینه همانند برخی خودروها آمریکایی، آنگونه که از عکسهای این خودرو برمیآید، کمی عجیب است؛ چرا که بخش مرکزی داشبورد این خودرو آنچنان شلوغ نیست که نتواند پذیرای این ادوات نیز باشد. در مجموع و با وجود تمام هماهنگیها در کابین آسا، طرح آن قدیمی به نظر میرسد.
موتور چهار سیلندر 6/1 لیتری SOHC این چینی خوشسیما، با 8 سوپاپ قادر خواهد بود، 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در کنار وزن 1290 تا 1390 کیلوگرمی (بسته به نوع جعبه دنده) و نسبت قدرت به وزن 5/12 ، از تکنولوژی قدیمی این پیشرانه خبر میدهند. مطمئنا اگر بستورن از پیشرانه DOHC (دو میل سوپاپ روی هر سیلندر) بهره میگرفت، تناسب بیشتری با طرح نسبتا اسپرت آن داشت. گرچه مقامات گروه بهمن پس از رونمایی از این خودرو تلویحا از مذاکراتی برای به کارگیری پیشرانه 2000 سیسی مزدا 3 برروی این خودرو خبر دادهاند.
رقبای داخلی و خارجی
Geely EC7
Jac J5
Hyundai Accent
پیشنهاد نهایی
این روزها باید حضور پررنگ خودروهای چینی در کشور را جدی گرفت. د رهر گروهی از خودروها یک محصول برای عرضه دارند. این محصول از گروه خودروسازی بهمن هرچند که تیراژ بالایی ندارد اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار است و برای مصارف خانوادگی میتواند یکی از انتخابها باشد.
.: Weblog Themes By Pichak :.