كاربران فيسبوك بزودي در پروفايلشان نشان Y بنفش ياهو را خواهند ديد و در مقابل، لايكهاي فيسبوكي صفحههاي ياهو را پر خواهد كرد.ياهو و فيسبوك كه به شكلي در دره سيليكون همسايه هستند، اعلام كردند كه در پي امضاي توافق تبليغاتي ميان دو شركت، توزيع محتوا ميان اين دو شركت انجام خواهد شد.از اين مسأله مهمتر اين است كه اين دو شركت كينههاي قديمي را كنار بگذارند و در اين توافق، مجوز استفاده از تمامي حقوق معنوي اختراعات خود را در اختيار يكديگر قرار بدهند. فيسبوك براي استفاده از 10 تا 20 فناوري ياهو، مبلغي به اين دو شركت ميپردازد. اين اختراعات در حوزه تبليغات آنلاين، شخصيسازي وبسايت و شبكههاي اجتماعي قرار ميگيرد.اسكات تامپسون، مدير عامل قبلي ياهو در ماه مارس فيسبوك را بهدليل رعايتنكردن حقوق ياهو متهم كرد. اين پرونده بهجاي اينكه راهش را به دادگاه باز كند، باعث شد راس لوينسون جايگاه تامپسون را در اختيار بگيرد و بهجاي شكايت به دادگاه، با فيسبوك وارد مذاكره شود.قرار است اين دو شركت از اين پس با همكاري يكديگر تجربه كاربر از دريافت رسانه آنلاين را بهتر كنند. ياهو و فيسبوك همچنين در تلاشاند رسانه عظيم ياهو را داخل فيسبوك آورده و قابليتهاي شبكه اجتماعي اين وبسايت پرطرفدار را به ياهو بياورند.از سال 2007 ـ كه آغاز همكاري ميان ياهو و فيسبوك است ـ كاربران ميتوانستند اطلاعات و اخبار سايت ياهو را با دوستان فيسبوكي خود به اشتراك بگذارند. ياهو نام اين قابليت را Social Bar ناميده بود. از آن موقع تاكنون، بيش از 90ميليون كاربر از اين قابليت استفاده كردهاند.نتيجه اين شد كه ياهو در مقابل ديگر وبسايتهاي خبري، بيشترين جامعه كاربري متصل به فيسبوك را دارد و Social Bar هم پر استفادهترين ابزار خبري در جهان است. اين دو شركت سرويسدهنده در فضاي وب قرارداد همكاري خود را بر پايه همين موفقيت نوشتهاند. مديران جديد ياهو اميدوارند با اين قرارداد، جان تازهاي به اين سرويس قديمي و پرطرفدار ببخشند.
.: Weblog Themes By Pichak :.