ادارهی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) را بهعنوان موج بالقوهی بعدی برای پیشرفتهای درخورتوجه درزمینهی ایمنی خودرو میبیند. مؤسسه یادشده برای بررسی ترمز اضطراری خودکار شاسیبلند نیسان ایکس تریل وارد عمل شده است.
باتوجهبه گزارش رویترز، NHTSA هماکنون مشغول بررسی ۶۷۵,۰۰۰ دستگاه نیسان ایکس تریل مدل بین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است. اقدام اخیر این مؤسسه در پاسخ به درخواست بررسی نقص فنی است که ماه گذشته، مرکز ایمنی خودرو ارائه کرده بود. براساس این درخواست، سیستم ترمز اضطراری خودکار در برخی از مدلهای نیسان ایکس تریل گاهی اوقات بهطور اشتباه و بدون وجود هیچ مانعی فعال میشود. درواقع، این وضعیت باعث میشود سرنشینان خودرو درمعرض خطر قرار بگیرند؛ بهویژه اگر وسیلهی نقلیه با سرعت زیادی درحالحرکت باشد.
در این گزارش آمده است که حداقل ۸۷ نفر از مصرفکنندگان از نقص فنی سیستم ترمز اضطراری خودکار شاسیبلندنیسان ایکس تریل شکایت کردهاند. همچنین، وجود این شکایتها نشان میدهد عملکرد ناگهانی و ناخواستهی ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد، علاوهبر سرنشینان خودرو سایر کاربران جادهای را نیز درمعرض خطر قریبالوقوع قرار میدهد.
جیسون لوین، مدیرعامل مرکز ایمنی خودرو آمریکا، دراینزمینه گفت:
وقتی سیستم ترمز اضطراری خودکار بهخوبی کار میکند، یکی از دستاوردهای مهم فناوری درزمینهی ایمنی خودرو به شمار میرود. بااینحال، وقتی بهطور ناگهانی و پیشبینینشده و بدون هیچ دلیلی خودرو را متوقف میکند، سرنشینان را بهخطر میاندازد. عمق فاجعه هنگامی بیشتر میشود که ضعف عملکرد این سیستم، میتواند باعث ایجاد خطر قریبالوقوع برای سایر خودروهای جلو یا عقب نیز شود.
مقالههای مرتبط:
در پاسخ به این موضوع، نیسان اعلام کرد مسئلهی نقص ترمز اضطراری خودکار را بررسی و برای حلوفصل آن با NHTSA و مؤسسهی حملونقل کانادا مذاکره کرده است. خودروساز ژاپنی به تمام صاحبان نیسان ایکس تریل در ایالات متحدهی آمریکا و کانادا اعلام کرده بهروزرسانی نرمافزاری برای این سیستم در دستورکار قرار دارد.
نیسان در بیانیهای گفت:
مثل همیشه، نیسان به همکاری با NHTSA و مؤسسهی حملونقل کانادا در تمام زمینههای ایمنی محصول ادامه خواهد داد.
شایان ذکر است خوشبختانه گزارشی مربوطبه واردشدن صدمه یا تلفات جانی وجود ندارد.
.: Weblog Themes By Pichak :.