فورد موستانگ مک وان و شورولت کامارو ساخت ۱۹۶۹ از مشهورترین خودروهای عضلانی تاریخ امریکا هستند. مهندسان رینگبرادرز نسخهی بهینهسازیشده از این مدلهای کلاسیک را همراهبا پیشرانههای مدرن، رونمایی کردند.
شرکت رینگبرادرز (Ringbrothers)، یکی از مشهورترین مراکز تیونینگ و بازسازی خودروهای کلاسیک امریکایی است. این نهاد، علاوهبر تولید و بازطراحی ادوات بدنه، بسیاری از تجهیزات فنی خودروها شامل پیشرانه و سیستم تعلیق را با نمونههای مدرن تعویض میکند تا محصولی قدرتمند با اصالت یک مدل کلاسیک خلق شود.
سما ۲۰۱۹ مهمترین گردهمایی شرکتهای فعال در زمینهی افترمارکت و تیونینگ خودروها است. غرفهی رینگبرادرز و محصولات آن در سالهای اخیر، یکی از جذابترین بخشهای نمایشگاه سما بودهاند. امسال، دو خودروی مشهور ساخت ۱۹۶۹ با تیونیگ رینگبرادرز در سما ۲۰۱۹ رونمایی شدند و بهشدت مورد توجه علاقهمندان مدلهای عضلانی ساخت امریکا قرار گرفتند.
فورد موستانگ مکوان آنکل
نسل اول موستانگ مکوان بهعنوان یک خودروی اسپرت کوپه با بدنهی بزرگتر و اتاق جادارتر نسبت به موستانگ استاندارد، در سال ۱۹۶۹ معرفی شد. نسخههای مختلف مکوان تا سال ۲۰۰۴ عرضه میشدند؛ اما شهرت این خودرو به نسلهای اول و دوم محدود میشود که بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ به تولید رسیدند. رینگبرادرز، معمولا بهینهسازی خودروهایی را انجام میدهد که چندان پرتیراژ نیستند؛ اما اینبار به سراغ موستانگ مکوان رفته است تا محصولی شناختهشده را با هنر طراحی و مهندسی خود ترکیب کند. موستانگ مکوان ۱۹۶۹ با تیونینگ رینگبرادرز، آنکل (UNKL) نام دارد که البته معادل انگلیسی دایی یا عمو (Uncle) را یادآوری میکند.
تقریبا تمامی ادوات فلزی بدنه در موستانگ آنکل ساخت رینگبرادرز، متفاوت از نسخهی اصلی است. حتی طول و عرض این خودرو، حدود ۲/۵ سانتیمتر افزایش یافته است تا ابهت بیشتری داشته باشد. در زوایای مختلف اجزای بدنه، خصوصا کاپوت جلو، سپرها و هدایتکنندههای هوا (دیفیوزر)، فیبرکربن سیاهرنگ وجود دارد. در عقب و جلو، رینگهای اسپرت ۲۰ و ۱۹ اینچ با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S دیده میشوند.
مشابه دیگر تولیدات رینگبرادرز، مکوان آنکل هم از پیشرانهای تقویتشده و مدرن استفاده میکند. این خودرو با موتور ۸/۵ لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت جان کیز (Jon Kaase) ارائه میشود که قدرت ۷۰۰ اسببخار و گشتاور نزدیک به ۱۰۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. اگزوزهای سفارشی استیل ساخت فلومستر هم، صدای خروجی پیشرانه و ظاهر پشت مکوان آنکل را بهبود میبخشند. این محصول دیفرانسیل عقب، با جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی از برند ترمک (Termec) و بولر (Bowler) همراهبا میل کاردان فیبرکربن فروخته میشود.
ارتقاء موستانگ مکوان رینگبرادرز، منحصر به نمای بیرونی و تجهیزات فنی نیست. فضای داخلی این خودرو با تمرکز بر مدلهای مخصوص مسابقه بهینهسازی شده است. موستانگ آنکل با صندلیهای اسپرت ریکارو، فرمان مومو، تهویه مطبوع ساخت وینتیج (Vintage Air Gen) و سیستم صوتی برند کیکر (Kiker) ارائه میشود. علاوهبر اینها، بسیاری از تزئینات کابین موستانگ آنکل توسط متخصصان شرکت رینگبرادرز بازطراحی شده است تا حس یک خودروی لوکس و کلاسیک را برای سرنشینان فراهم کند.
شورولت کامارو والکرجا
نسل اول شورولت کامارو برای رقابت با فورد موستانگ در سال ۱۹۶۷ معرفی شد. آخرین مدل از این سری تا انتهای سال ۱۹۶۹ روی خط تولید قرار داشت تا از سال ۱۹۷۰ با نسل دوم جایگزین شود. کامارو ۱۹۶۹ به جهت قدمت و ابعاد نسبتا کوچک بدنه در مقایسه با مدلهای بعد از خود شهرت دارد.
رینگبرادرز، پروژهی بهنهسازی کامارو ۶۹ را جاهطلبانهترین فعالیت خود در سالهای اخیر عنوان کرده است. هرچند که تمامی تولیدات این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون، مورد تحسین علاقهمندان خودروهای کلاسیک قرار دارند؛ میتوان پروژهی والکرجا را یکی از بدیعترین مدلهای تیونینگشده در میان خودروهای عضلانی امریکا دانست. نام این خودرو توسط مالک بلژیکی آن انتخاب شده است و به اساطیر اسکاندیناوی (Valkyrie) اشاره دارد.
نسل اول کامارو چندان بزرگ و پهنپیکر نیست. به همین دلیل، پیشرانههای متداول ساخت شورولت برای کامارو ۱۹۶۹، شامل نمونههایی با قدرتهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ اسببخار هستند. طبیعتا، مهندسان رینگبرادرز به قوای محرک استاندارد رضایت نمیدهند و برای پروژهی والکرجا از یک موتور ۴.۶ لیتری ساخت واگنر موتوراسپرت همراهبا سوپرشارژ ۲.۹ لیتری ساخت شرکت ویپل (Whipple) استفاده کردهاند تا قدرت ۸۹۰ اسببخار و گشتاور نزدیک به ۱۱۰۰ نیوتنمتر فراهم شود. شاسی و سیستم تعلیق والکرجا نیز برای هماهنگی با این پیشرانهی قدرتمند توسط مهندسان رینگبرادرز و شرکت دیترویت اسپید تقویت شده است.
بدنهی کامارو با تیونینگ رینگبرادرز، رنگ سبز خاصی به نام TOTOPKG دارد که نزدیک به خاکستری است. کامارو والکرجا بیش از موستانگ آنکل، مزین به ادوات فیبرکربن در کاپوت جلو، دیفیوزر، آینه بغل، جلوپنجره و سقف خواهد بود. فضای داخلی این خودرو هم، قطعاتی از فیبرکربن خواهد داشت. این خودرو همچنین، رینگهای اسپرت از برند HRE دارد. مهندسان رینگبرادرز از فناوریهای مدرن پرینت و اسکن سهبعدی همراهبا پیشرفتهترین دستگاههای برش لیزر برای بازتولید قطعات مختلف بدنه و تجهیزات داخلی والکرجا استفاده کردهاند.
قیمت نهایی موستانگ آنکل و کامارو والکرجا هنوز اعلام نشده است؛ اما میتوان مطمئن بود که برچسب قیمتی بیش از ۱۲۰ هزار دلار داشته باشند. خرید پیشرانههای استفادهشده در این خودروها بهتنهایی، حدود ۳۰ هزار دلار هزینه دارد. مالکان موستانگ مکوان ۱۹۶۹ و نسل اول کامارو میتوانند قطعات ساخت رینگبرادرز را بهصورت جزئی یا کلی سفارش دهند.
.: Weblog Themes By Pichak :.