اولین خط مونتاژ خودروسازی

 

اولین خط مونتاژ خودروسازی هنری فورد اولین خودروسازی است که از خط مونتاژ برای بهبود روشی که خودروها ساخته می شدند استفاده کرد. خط مونتاژ خطی است که کارگران و تجهیزات قطعه قطعه محصول را در کنار یکدیگر با استفاده از کار دسته جمعی قرار می دهند به جای اینکه یک کارگر هر کاری را در ساخت یک خوردرو انجام دهد هر کارگر کار یکسانی را بر روی خودروهای بسیار متفاوتی هر روز انجام می دهد. این روش ساختن خودروها بسیار ارزان تر و سریع تر از روش های اولیه تر بوده است. در نتیجه این افزایش کارآیی، فورد توانست به کارگران درآمدهای بسیار بهتری نسبت به خودروسازان دیگر به دست آوردند – پنج دلار برای هشت ساعت در روز. این امکان داده شد تا بسیاری از کارگران خودشان بتوانند استطاعت خرید خودروی فورد را به دست آورند. یک خودروی فورد دارای ۵ هزار قطعه شامل پیچ و مهره بوده است. بعضی از این قطعات نسبتا بزرگ هستند و بعضی دیگر تقریبا به اندازه قطعات ساعت است.

اولین خط مونتاژ خودروسازی

اولین خط مونتاژ خودروسازی

اولین خط مونتاژ خودروسازی

 


 




تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |