ایمن‌ترین خودروها برای سال 2013+ عکس

 این تیم تحقیقاتی کار خود را از سال 1959 آغاز کرد. چنانچه از نامش برمی‌‌آید اغلب بررسی‌هایش به منظور بیمه‌گذاری بنا شده است. در حقیقت IIHS در پروسه تست ایمنی خودروها معیار نرخ ارزش بیمه برای هر دستگاه را بر حسب میزان مقاومت آن تعیین می‌کند.درست مانند بیمه‌های درمانی شاخص که ابتدا فرد متقضی را از نظر سلامت جسمی آزمایش می‌کند و سپس بر اساس میزان سلامت او، سقف بیمه پرداختی‌اش را اعلام می‌کند. همین روند سخت‌گیرانه کاری کرده است که اغلب خودروهای تست شده توسط این ارگان، از اطمینان جهانی برخوردار باشند.به طوری که لیست همه ساله ایمن‌ترین‌های IIHS از سوی خودروسازان به عنوان راهکاری برای افزایش فروش انتخاب می‌شود. در چند روزی که از سال 2013 می‌گذرد، این شرکت لیست برترین‌های سال جاری را منتشر کرد. لیستی که در آن آسیایی‌ها به خصوص چشم‌ سبادامی‌های ژاپنی می‌درخشند.



Kia Optima


باور نخواهید کرد اگر بدانید این خودروی کره‌ای بالاترین سطح ایمنی موسسه IIHS را با نماد Pick+ کسب کرد. مدل 2013 این خودرو که در حقیقت نسل سوم اپتیماها را شامل می‌شود موفقیت خودش را با این مقام تکمیل کرد. این محصول کیا که با کد TF یا K5 نیز شناخته می‌شود، طراحی بر اساس زبان طراحی سورنتو و اسپرتیج نسل جدید دارد. بهترین پیشرانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است 2.4 لیتری Theta II‌ با 200 اسب‌بخار قدرت است. طبیعی است که اولین رقیب این اپتمیا هم‌کلاس و هم‌وطن هیوندای سوناتا YF است. بد نیست بدانید رابط کاربری هوشمند این خودرو را شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت طراحی کرده است.


Honda Accord


راستش خیلی عجیب نیست که نام هوندا را در لیست ایمن‌ترین‌ها می‌بینیم. کار هر ساله این ژاپنی است. ساخت محصولاتی مطمئن و باکیفیت. حالا نوبت به آکورد رسیده که جا پای سیویک بگذارد. هوندا برای 2013 مدل‌های مختلفی از آکورد را رونمایی کرد. از کوپه‌های 2 درب گرفته تا کراس‌اوورهای قدبلند. ولی آنچه از سوی IIHS به عنوان خودروی ایمن انتخاب شده است، نسخه سدان چهار درب است. مدلی که با یک پیشرانه 2.4 لیتری می‌تواند 203 اسب‌بخار نیرو و 232 نیوتن‌متر گشتاور تامین کند. بدون تردید این خودرو رقیب همیشگی تویوتا Venza باقی می‌ماند. آکورد 2013 چه در اروپا، چه در آمریکا و چه در خود ژاپن هم از سوی جوانان استقبال می‌شود و هم از سوی خانواده‌ها.

 

Chrysler 200


به عقیده کارشناسان، اگر کرایسلر این خودرو را تولید نمی‌کرد در تنگنای شدید مالی فرو می‌رفت. خودرویی که بر خلاف دیگر ساخته‌های این شرکت با چهره‌ای بدون اغراق و مشخصات فنی بدون ایراد عرضه شده است. اغلب دیگر تولیدات کرایسلر یا زیادی بزرگ و پر مصرف بودند و یا از نظر چهره اصلاً مقبول مشتری قرار نمی‌گرفتند. اما سدان 200 علاوه بر کسب همه برتری‌ها حالا نام خودش را در لیست 10 خودروی اطمینان بخش سال 2013 نیز می‌بیند. در طراحی این خودرو به وضوح می‌توان اصول طراحی نسل دوم مدل بزرگ‌تر 300 را نیز مشاهده کرد. به خصوص در چراغ‌های جلو و زوایای کناری. کرایسلر بهترین مدل این فرزندش را به پیشرانه‌ای 3.6 لیتری شش سیلندر Vشکل مجهز کرد که خروجی آن 283 اسب‌بخار و گشتاورش 350 نیوتن‌متر بود. اگرچه کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی رقابت اصلی این خودرو در بازار آمریکا با میتسوبیشی لنسر بوده و هست.



Dodge Avenger


قوچ خشمگین ابتدا سال 1970 بود اونجر را معرفی کرد. البته آن زمان حضور یک خودروی متواضع و ساده در بین هیولاهای عضلانی هشت سیلندر آنچنان به چشم نمی‌امد. اونجر در حقیقت پروژه مشترکی بود که دوج آمریکا با هیلمن انگلستان اجرا می‌کرد. این پروژه بین سال‌های 1995 تا 2000 با شراکت میتسوبیشی ژاپن انجام می‌شد. اونجر در نسخه جدید خود با تغییراتی انقلابی بازگشته است. بیراه نیست اگر این خودرو را نسخه کوچک‌تر شده چلنجر بنامیم. قوی‌ترین پیشرانه برای این خودرو 3.6 لیتری شش سیلندر Vشکل به قدرت 283 اسب‌بخار است. خودروهای بیشتری برای اونجر قد علم می‌کنند. از فورد فیوژن و شورولت مالیبو گرفته تا کرایسلر سبرینگ و مرکوری میلان.


Ford Fusion


با اینکه پروژه فیوژن از سال 2005 روی خط تولید فورد دیده می‌شود اما هیچگاه این خودرو موفقیت این‌چنینی را تجربه نکرده بود. نسخه 2013 این سدان زیبا با برتری همه‌جانبه نسبت به مدل‌های زیرمجموعه مانند فوکوس و فیستا دیده می‌شود. در حقیقت فیوژن نسل جدید الهامی است از مفهومی Evos‌ که سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود. شاید پیشرانه این خودرو 2 لیتری باشد ولی فورد به کمک توربوشارژرهایی که خودش نام آن را EcoBoost گذاشته قدرت خروجی را به مرز 240 اسب‌بخار رسانده است. خبرهای تاییدنشده‌ای حکایت از آن دارد که نسل آینده مدل محبوب ماستنگ با همین سبک و سیاق طراحی تولید خواهد شد.


Nissan Altima


پنجمین نسل آلتیما خودش را برای یک نبرد تمام ژاپنی در سال 2013 آماده می‌کند. محصولی جسور نیسان پیش از هر چیز باید در برابر تویوتا کمری بایستد. بعد از آن میزبان هوندا آکورد می‌شود. اگر جان سالم به در برد می‌رود سراغ رقبای دیگر سرزمین‌ها مانند فولکس‌واگن پاسات. عمده شهرت آلتیما به آن خاطر است که اصلاً در ژاپن تولید نمی‌شود. این خط تولید می‌سی‌سی‌پی و تسنی آمریکاست که آن را می‌سازد. با بهترین قوای محرکه‌اش یعنی 3/5 لیتری شش سیلندر Vشکل می‌تواند به راحتی 270 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این خودرو از اعضای خانواده‌اش یک برتری را به ارث برده است. یعنی ترکیبی است از ماکسیما، تی‌نا و مورانو. ایمنی آلتیما 2013 به حدی تضمین شده است که گفته می‌شود قرار است در فصل جاری مسابقات Kelly حضور پیدا کند.



Suzuki Kizashi

تغییراتی که سوزوکی در انتهای سال 2012 برای کیزاشی در نظر گرفت این خودرو را از این رو به آن رو کرد. با اینکه در طراحی‌اش تغییرات خاصی اعمال نشد ولی با این حال توانست خودش را به لیست 10 تایی ایمن‌ترین‌ها برساند. یک سدان بسیار پیچیده از نظر مهندسی است. شاید در نگاه اول خیلی خاص نباشد ولی پشت طراحی فنی و ظاهری آن سال‌ها زمان صرف شده است. این خودرو با یک پیشرانه 2.4 لیتری که 185 اسب‌بخار نیرو و 230 نیوتن‌متر گشتاور دارد توانسته بازارهای جهانی را فتح کند. در نسخه‌های سفارشی این خودرو رینگ‌های 18 اینچی و سیستم صوتی 425 واتی راکفورت دیده می‌شود. مقاومت چشم‌گیر این ژاپنی در ضربات از کنار و غلطیدن بر روی سقف حیرت کارشناسان را برانگیخته است. علاوه بر اطمینان، این مصرف سوخت کیزاشی است که به شدت از سوی مشتریان استقبال شده است. 9 لیتر در هر 100 کیلومتر با احتساب یک باک 63 لیتری پیمایش‌های طولانی مدت را با این خودرو ممکن می‌کند. جالب اینجاست همین کیزاشی در سال 2010 به دلیل نقص فنی در قفل شدن درب‌ها با تعمیرگاه‌ها فراخوانی شده بود.


Subaru Legacy

سوبا نیز خود را به جمع سامورایی‌های چشم بادامی رساند. این لگاسی بود که از خیل تولیدات سوبارو مطمئن‌ترین محصول شناخته شد. این سدان از همان سال 1989 که روی کار آمد از محبوب‌ترین‌های بازار بود. لگاسی BM‌ یا در حقیقت آن چیزی که به عنوان آخرین نسل معرفی شده است با مشخصاتی درخور توجه تولید می‌شود. پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژ شده با 296 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور. برتری تمام قد لگاسی در سیستم انتقال قدرت AWD (همه چرخ‌های متحرک) آن است. سیستمی چابک که اغلب در اسپرت‌های ژاپنی دیده می‌شود. لگاسی در حالی به این مقام دست پیدا می‌کند که مدل‌های معروف دیگری چون اوت‌لندر و یا ایمپرزا از رسیدن به آن باز مانده‌اند.


Volvo S60

 

دومین نسل از تولیدات شهری خودروساز کهنه‌کار سوئد، چیزی بیش از یک محصول ساده از آب درآمد. باید قبول کرد که S60 در نسل اول سال 2000 خود خیلی پرفروغ نبود. از آنجایی که این محصول را بخش دیگری در بلژیک می‌سازد، روی امنیت بدنه‌اش نیز به خوبی کار شده است. جالب اینجاست مدل V60 که به عنوان نسخه استیشن این خودرو معرفی شده است از نظر ایمنی در سطح برادر سدان خود نبود. شاید بد نباشد که بدانید تمام پیشرانه‌های این سری را توربوشارژرهای فورد تشکیل می‌دهند. به خصوص نسخه 3 لیتری که 329 اسب‌بخار نیرو و 474 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. ولوو چنان روی این محصولش مانور می‌دهد که چندی پیش از مدل هیبریدی آن نیز رونمایی کرد.


Volkswagen Passat


شاید این از بدشانسی گلف نسل جدید بود که نتوانست در این جمع حضور داشته باشد. به جای آن پاسات بود که به عنوان ایمن‌ترین فولکس‌واگن شناخته شده است. پدیده‌ای که از سال 1973 به عنوان یک هاچ‌بک بین دو مدل گفت و جتا روی کار آمد. نسخه 2013 این خودرو به صورت سدان چهار درب عرضه شد تا بسیاری را متحیر کند. مدلی که از سوی مجله موتور ترند به عنوان خودروی سال 2012 نیز انتخاب شده بود. عمان، عربستان سعودی و امارات بزرگ‌ترین بازارهای این آلمانی را تشکیل می‌دهند. فولکس برای این مدل از پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندری استفاده می‌کند که 170 اسب‌بخار نیرو دارد. البته تعداد محدودی نیز با قوای محرکه 3 لیتری VR6 که 276 اسب‌بخار نیرو و 350 نیوتن‌متر گشتاور دارند، عرضه شده است. استفاده از جعبه‌دنده دو کلاچه 7 سرعته اتوماتیک یکی از دلایل محبوبیت پاسات 2013 است.





تاريخ : چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, | | نویسنده : مقدم |